fredag 9. april 2010

Pizza med blåmuggost og spekeskinke


Fredag er det stort sett taco eller pizza hjemme hos oss, i kveld hadde vi pizza med blåmuggost og spekeskinke, og det var rett og slett nyyyydelig! Pizzasaus hadde jeg i fryseren, så det gikk egentlig ganske fort å mekke sammen. Fin måte å feire at vi har fått solgt den gamle sofaen på - etter den har ligget ute på finn i en måned! Men så fikk jeg også hva jeg ville ha for den, så jeg er strålende fornøyd!

Oppskrift
1 pizzabunn
1,5 dl pizzasaus (bolognesesaus gjerne iblandet litt chilipulver)
200 g gulost
8-10 cherrytomater, delt i to
1 pakke spekeskinke
150 g blåmuggost


Kjevle pizzabunnen utover stekeplaten, og smør på pizzasausen. Strø på vanlig ost. Del spekeskinkeskivene i fire, og strø de utover bunnen (de krymper en del i ovnen, så gjør ikke noe om de nesten dekker hele bunnen). Del blåmuggosten opp i større terninger, og strø den utover pizzaen. Legg cherrytomatene utover.

Stekes midt i ovnen på 225 grader i 20 minutter.


2 kommentarer:

  1. Herreminhatt, Cecilie - du er en fantastisk kokke. Blir helt stum av begeistring og føler meg skyldig ved bruken av ferdigsaus.....

    Kanskje du må ha et lite kurs(((-;

    God lørdag!!

    SvarSlett
  2. Latter :D Jeg kan lage middagen, og så fikser du kakene ;)

    Ha en fantastisk helg! God klem :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en hilsen ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails