onsdag 9. juni 2010

Fiskepinner behøver ikke å være så kjedelige


Inspirert av kokeboken Rundt Bordet (denne linker til bloggen), lagde jeg fiskepinner til middag i dag. Må innrømme at jeg tok den enkle varianten - kjøpte fiskepinnene ferdig. Kanskje jeg lager fra bunnen av neste gang, oppskriften så ikke altfor vanskelig ut!

Det som var det spesielle i med deres oppskrift, var at det ikke var det tradisjonelle smeltede smøret (eller remuladesausen) til som tilbehør - det var en yoghurtdressing! I tillegg ble det anbefalt sweet chili-saus, og begge disse sausene som tilbehør var skikkelig nam! Fiskepinnene serverte jeg med poteter og råkostsalat. Tror kanskje jeg prøver med ris neste gang - ikke fordi poteter var helt feil, men det er ett eller annet med asiatisk-inspirerte sauser og ris som jeg synes passer enda bedre sammen ;o) Jenny fikk servert med en mer "italiensk-inspirert" saus - ketchup! Hehe :o) Ble tydeligvis tatt veldig godt imot, for maten ble gaflet nedpå med stor matglede!

Her er oppskriften på yoghurtdressingen:
1 dl yoghurt naturell
1 ts garam masala
1 ts sukker
1 ts spisskummen (det stod ikke opprinnelig i oppskriften, men jeg glemte meg litt mens jeg lagde den, og det funket fint med spisskummen i)
1 ss hakket mynte
1 fedd presset hvitløk
salt og pepper

Bland ingrediensene, og smak til med salt og pepper til slutt.

Det fine med slike dressinger er at dette kan du godt lage i forveien, det holder seg nok noen dager i kjøleskapet :o)


2 kommentarer:

  1. Mmm! Ser godt ut! Har også boken Rundt Bordet, liker veldig godt oppskriftene der, enkle og veldig gode! ;)

    SvarSlett
  2. Det så innmari godt ut. Sulten som jeg får jeg ordne meg med noe deilig frukt i kjøleskapet =)

    Klem C.

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en hilsen ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails