søndag 13. februar 2011

Kakebordet fra 2-årsdagen

I fjor endte bursdagen til Jenny med et eneste stort kakekalas, og jeg var fast bestemt på at det ikke skulle gjentas i år. Var jo absolutt ikke vits med en ny kake for hver 2.person som kom. Men ser jammen ut til at jeg gikk på samme smellen i år igjen...

Sjokoladerullekake (glutenfri!)

Gulrotkake i muffinsformer, oppskrift finner du eksempelvis her

Gulrotkaka i ny form, var ikke nok muffinsformer tilgjengelig...

Gelétog

Osteiskake

Sjokoladekake (brukte langpannekakeoppskriften for sjokoladekake)
I tillegg til disse kom mamma også med tykklefser og noen glutenfrie muffinser (hun hadde også bakt gulrotkakebunnen, så hun gjorde sitt for at bordet ble fylt ;) ).

Sitter nesten og skjelver etter alt sukkeret i dag ;)

Her er forøvrig glimt fra fjorårets kakebord - synes bjørnen har forbedret seg litt, eller hva?



I morgen trekker jeg vinneren av give-away'en - fortsatt muligheter for å melde seg på :)


Follow my blog with bloglovin

P.S. Gå inn på Foreldremanualen for mer bursdagsinspirasjon
PSS. Jeg har siden skrevet et eget blogginnlegg om hvordan jeg har laget bamsekaken.

15 kommentarer:

  1. Grattis med toåringen! For noe kaker! Jeg er imponert! Regner med de smaker like godt som de ser ut?

    SvarSlett
  2. Du er helt rå altså! Damn!
    Her blir det 1 års dag på torsdag og jeg gruer meg max. Blir mellom 15-20 personer på middag klokken 16 og kaker og kaffe etterpå. Passer dårlig med at jeg ikke trives på kjøkkenet! Tips på enkle, men fine ting, mottas gjerne;) Hehe!

    SvarSlett
  3. Hehe, takk! Søtt og godt, ja ;)

    Line - muffins/cupcakes er jo superenkelt, går fort å pynte med kakesprøyte fra wilton og ser jo ganske fine ut :) Når det gjelder mat - hva med pizzasnurrer? Det har vi servert i dag - tok litt tid å bake, men nå har jeg også en god porsjon igjen i fryseren. Veldig lett å ha som servering når det er mange (skal legge ut oppskrift, men du kan også google så finner du sikkert en god en)!

    SvarSlett
  4. Wow, Cecilie! Eg er superimponert! Kakene ser fantastisk fine ut!

    SvarSlett
  5. Så flotte kaker :-) Da tenker jeg 2 åringen var godt fornøyd!

    SvarSlett
  6. Wow, så flotte kaker, så utrolig flink du er!! :)
    Og den bjørnen var jo bare helt fantastisk :) Hvilken tipp bruker du på den?

    Gratulerer så masse med 2 åring i hus :)

    SvarSlett
  7. Så mange fine kaker det ble! Elsker bamse-kaken! Jeg er ikke så veldig flink på dekor, men veldig glad i å bake! Kunne du ha lagt ut en "teskje-veiledning" for oss som har veldig lyst, men ikke kan? Hadde vært supert! :)
    klem

    SvarSlett
  8. Takk igjen for så koselige hilsninger! Skal se om jeg ikke får laget et innlegg om bamsekaken - ikke vanskelig i det hele tatt, men tar litt lenger tid enn bare å smøre kremen utover ;)

    Klem, Cecilie :)

    SvarSlett
  9. Gratulerer på etterskudd. For noen flotte kaker til toåringen. Imponert.

    SvarSlett
  10. Jeg er imponert!!! Snakk om kakeheaven ;-)

    Kan jeg spørre deg om tips angående geletoget? Da jeg prøvde å lage det, gle geleen av når jeg prøvde å sette delene sammen... ;-)

    Ønsker deg en fin dag!

    Carina

    SvarSlett
  11. Jeg brukte brødformer til å lage geléen i. En pakke i hver form. Dvs at geléen ikke ble så høy (kanskje bare et par cm), men jeg la to biter oppå hverandre (lokomotivet består av 3 høyder). Hver form ble delt i 5 like store deler. Hver bit ble da ca. 10x7 cm, tror jeg (tatt ut fra hodet). Etterpå var det egentlig bare å lempe delene oppå hverandre.

    Pynt med krem der det blir seende litt rart ut - og nonstop'ene gjør seg jo godt som lys og hjul ;)

    SvarSlett
  12. Tusen takk for raskt svar! Jeg skal prøve igjen ;-)

    Carina

    SvarSlett
  13. Du verden for et kakebord! Hvor mange var dere egentlig til å spise dem? ;-)

    SvarSlett
  14. Sånn ca. 100 stk!!! Hehe, neida. Opprinnelig skulle det være til 17 stk, men da broren min ble stående fast med motorstopp på E18 falt 6 stk fra (stor familie). Så vi ble bare 11. Mer enn nok kaker, for å si det sånn ;)

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en hilsen ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails