mandag 21. februar 2011

Måne, du tilgir vel at jeg...

Denne sangen pleide mamma å synge for meg da jeg var liten. Har minner om da jeg stod på kjøkkenbenken på hytta og stod og så på måneskinnet før leggetid mens mamma sang denne for meg. Tradisjonen går videre - og nå fant jeg endelig teksten, også. Den ga litt mer mening enn den jeg husket inni hodet mitt...

Bilde: google-søk på måneskinn

Måne, du tilgir vel at jeg,
sender en liten bønn til deg
For når du strør ditt smil mot meg,
smil til din hjertes kjær

Refr.
Høyt over fjellet har du din vei
Lys over himmel havet og hei
Og når du strør ditt smil til meg
Smil til din hjertens kjær

Lerke, du tilgir vel at jeg,
sender en liten bønn til deg,
for når du synger slik til meg,
syng for din hjertens kjær

Stjerne, du tilgir vel at jeg,
sender en liten bønn til deg,
for når du blunker lurt til meg
Blunk til din hjertens kjær


Følg bloggen min med bloglovin

3 kommentarer:

  1. Nydelig sang! Skjønner godt at den vekker gode minner, det er kjekt å føre slike tradisjoner videre!

    Flott bamsekake under her! Du bør jo egentlig begynne å bake på bestilling, eller kanskje du gjør det allerede;-)

    Ha en flott kveld videre! Her er det sofa og tv som står på planen....

    SvarSlett
  2. Hehe, hvis noen er interessert i å kjøpe akkurat denne kaken, stiller jeg gjerne, jeg :) Variant rosa eller blå, og tall på magen, ellers vil den se heeeelt lik ut ;)

    Frustruer på trappene her også!

    SvarSlett
  3. For en nydelig sang! Den har ikke jeg hørt før.

    KLem fra Carina

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en hilsen ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails