tirsdag 7. februar 2012

Spare ribs av pinnekjøtt

Pinnekjøttsesongen trenger absolutt ikke å ta slutt etter jul. Fikk et supert tips av broder'n - og det har jeg fått lov å dele med dere :) BBQ-marinert pinnekjøtt :) I følge broder'n så skal spare ribs egentlig være laget av lam, og får du smake dette, så skjønner du hva han mener. (FYI: broder'n er utdannet kokk, derfor kan jeg bruke han som kilde på sånn)

Nå er det mye supert pinnekjøtt på tilbud - jeg har handlet inn av Jacob's utvalgte røkte pinnekjøtt som man får kjøpt på Meny. Det pinnekjøttet var fantastisk godt!


Vann ut pinnekjøttet i halvannet døgn, og damp det som vanlig (dvs. over bjerkepinner til kjøttet løsner fra benet - 2-3 timer)


Avkjøl pinnekjøttet, putt passende porsjoner med pinnekjøtt oppi små poser, og sprut oppi en god del BBQ-saus, og prøv å fordele den utover kjøttet så godt som mulig. Lukk posen, og putt i fryseren til en passende anledning. Når du tar det opp trenger det bare et par minutter på grillen, så er det spiseklart.

Jeg måtte tyvsmake litt, og puttet et bein inni ovnen på 220 grader 5 minutter med varmluft. For å si det sånn: jeg GLEDER meg til grillsesongen. Og jeg har handlet inn 3 kg til med pinnekjøtt som skal marineres ;-)



Følg bloggen min med bloglovin

3 kommentarer:

  1. Det skal jeg jammen meg også gjøre. Jeg elsker pinnekjøtt i utgangspunktet:)

    SvarSlett
  2. Pinnekjøttet ligger i vatn nå. Og alle mager gleder seg :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ååå, ble nesten litt misunnelig, jeg nå :)

      Slett

Tusen takk for at du legger igjen en hilsen ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails