søndag 2. september 2012

Pizza med biffstrimler, chorizo, sjampinjong og paprika

Planen var jo egentlig å ha pølsepizza på lørdagen, men siden vi hadde så enormt mye biffkjøtt fra fredagen ble det biffpizza i stedet. Veldig glad for det, for den ble veldig god! At biffkjøttet i tillegg var indrefilét og ekstra mørt, gjorde det selvsagt til en ekstra høydare ;)


Pizza med biff, chorizo, paprika og sjampinjong
150 g biffkjøtt i små strimler
Marinade (jeg brukte 50/50 med hvitløksmarinade og BBQ-saus)
80 g chorizo (av påleggstypen)
1 paprika
5-6 sjampinjonger i skiver
Revet ost
Pizzabunn
Pizzasaus

(1) Legg biffkjøttet i marinade noen timer før, gjerne kvelden før hvis du klarer det. (2) Lag evt. pizzasaus (jeg pleier å lage opp i store porsjoner og fryse ned, så tar jeg opp ett og ett beger når jeg trenger). (3) Lag pizzabunn. (4) Pizzaen mekkes: Først pizzasaus, deretter revet ost, så tar du de andre ingrediensene på toppen. NB! Alle ingrediensene skal være rå når de has på - de stekes jo i ovnen!
Stekes på 225 grader i ca. 17 minutter.

2 kommentarer:

  1. Den så skikkelig god ut. Skal jeg prøve i løpet av uka :D Takk for tips :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig! Gi meg gjerne beskjed om hvordan det ble!

      Slett

Tusen takk for at du legger igjen en hilsen ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails