søndag 20. januar 2013

Ukemeny uke 4/2013

For en fantastisk vinterdag! -4 grader, sol, fornøyd frøken som tester ut skiene sine, fornøyd lillebror som har fått huske på huskene i barnehagen og akt på babyakebrettet, middag hos gode venner... Skikkelig godfølelse! Tilbake i delvis permisjon har også gitt nye muligheter for trilleturer, og det setter jeg utrolig pris på. Er ikke så ofte man får godt lange deilige gåturer på dagtid når man jobber 100%...Sunt for kroppen er det også ;)

Denne uka har jeg planer om å prøve meg på å lage nordens beste kjøttsaus (Heinz-utfordring), så det står på mandagsmenyen. Fikk en pakke med noen varer levert på døra, og må innrømme at jeg synes sånne utfordringer er gøye! Førstepremien er en tur for to til Bologna - jatakk!

Denne ukas meny blir dermed:
Mandag: Spaghetti med (nordens beste?) kjøttsaus (oppskrift kommer!)
Tirsdag: Fiskegrateng med grønt lokk
Onsdag: Kalkunmiddag (rester fra nyttårsmiddagen)
Torsdag: Kebab av lammekjøtt med pastasalat (pastaskruer, pesto, cherrytomater, pinjekjerner, ruccola)
Fredag: Andebrystfilét med fløtegratinerte poteter, sellerirotpuré og appelsinsaus
Lørdag: Hjemmelagde hamburgere med tilbehør
Søndag: Grilling av pølser i akebakken (hvis været holder)

Vil du være med på Nordens-beste-kjøttsaus-utfordring?

1 kommentar:

  1. Hei og takk for hyggelig kommentar :)
    Jeg synes Januar går litt treig men er derimot veldig glad i Februar, spesielt KARNEVAL og muligheten til å kle datteren min ut (mistenker at jeg liker det mer enn hun liker det :) )
    Kjøttsausen må jeg og prøve meg på. Jeg synes selv at jeg lager beste kjøttsausen i verden!!! :D Klem, S

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en hilsen ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails