søndag 12. januar 2014

Ukemeny uke 3/2014

Denne uka har rett og slett vært fantastisk! Har feiret 8-årsdag som kjærester, mislyktes i å gjennomføre nyttårsløftet mitt (at jeg skulle slutte å trene - det endte med boksing på PT-time i stedet!), feiret minstemanns 2-årsdag (på juletrefest), skippa trening for å treffe venninne (hurra - nyttårsforsett holdes!), funnet oss ny (brukt)bil (på tide!), og vært på intet mindre enn to juletrefester. Og ikke minst rukket å leke litt i snøen! Puh - rekker nesten ikke å puste mellom slagene! Bra start på året, må jeg si :)

Det er hvert fall én ting som er sikkert - vi er helt avhengige av å ha kjappe middager for å komme gjennom sånne uker. Og det er hverdagsmaten vår preget av! Så kan vi heller ha mat som står litt lenger tid i ovnen i helgene (gjerne store porsjoner sånn at vi kan ha restemiddag på ukedagene).

Mandag: Spaghetti bolognese (20 min - har ferdig saus i fryseren)
Tirsdag: Tandoori-laks i tortilla med crispy lollosalat vendt i rømmedressing (20 min)
Onsdag: Blomkål- og aspargessuppe (30 min)
Torsdag: Kjøttkaker, poteter og lettkokte gulrøtter og brokkoli (30-40 min)
Fredag: Hjemmelagde burgere med tilbehør (20-30 min - jukser nok litt med tilbehøret denne fredagen - det skal tross alt lages etter jobb)
Lørdag: Fiskegrateng med grønt lokk (1 time+)
Søndag: Kylling med chorizo og rotgrønnsaker i leirgryte (2 timer)

Leirgrytemiddager skal ikke undervurderes - all mat og kraft samlet i en god og rustikk gryte!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en hilsen ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails